Zarejestruj się
Nowa przyłbica spawalnicza 3M™ Speedglas™ 9002NC
z filtrem spawalniczym i nagłowiem

Przedsiębiorcza Sprzedaż w kontekście materiałów odblaskowych i włóknin ocieplających

dodany dnia: 2018-11-07

Rynek odzieży roboczej w Polsce jest rynkiem trudnym, szczególnie gdy mowa o producentach. Handlowcy, ścigając się w propozycjach cenowych, schodzą do tak niskiego poziomu, że sprzedaż właściwie nie generuje żadnych zysków... a wystarczy przecież spojrzeć na sprawę nieco inaczej.

Właściciele firm i producenci z pewnością myślą, o tym, co zrobić, aby wyprzedzić swoją konkurencję? Podobnie handlowcy zastanawiają się, jak zwiększyć swoją sprzedaż? Patrząc na siebie nawzajem, jak na rywali obie strony pewnie nie mogą zrobić nic… a gdyby tak złamać tę zasadę i zacząć współpracować?

Zakup przez producenta odzieży określonego produktu od handlowca swojego kontrahenta lub kooperanta jest możliwy. Wystarczy korelacja pomiędzy dostawcą komponentu a odbiorcą, który produkuje finalny towar.

Jak to zrobić?

Sprzedaż przedsiębiorcza to współdziałanie np. handlowca z producentem. Handlowiec dysponuje wiedzą o sprzedawanym produkcie, konkurencji, zna rynek produktu finalnego swojego odbiorcy. Producent natomiast dysponuje zapleczem produkcyjnym oraz odpowiednimi zasobami ludzkimi. Jeżeli połączymy te atuty, powstanie silny fundament na wyprodukowanie czegoś zupełnie nowego, innowacyjnego, co z pewnością spodoba się klientom.

Praktyka

Reprezentuję firmę, która ma w swojej ofercie między innymi materiały odblaskowe Scotchlite oraz włókninę ocieplającą Thinsulate – produkty stworzone przez konsorcjum ze stanów zjednoczonych – 3M. Są to komponenty do wyprodukowania bardzo wysokiej jakości odzieży roboczej, zawodowej, ostrzegawczej, trudnopalnej i specjalistycznej.

Model sprzedaży wygląda tak:

  • najpierw trzeba pracować nad wdrożeniem materiału u klienta końcowego,
  • następnie klient końcowy, użytkownik odzieży, umieszcza dany komponent w specyfikacji ofertowej lub przetargowej,
  • firma, która wygrywa przetarg, musi zgodnie ze specyfikacją użyć tych komponentów, aby odzież jako całość spełniała wymagania klienta końcowego.

To jest standardowe działanie. Ale można zrobić coś więcej np: ustalić wspólnie z producentem nowy model, fason odzieży, bazując na jego doświadczeniu i doborze materiału odblaskowego i włókniny ocieplającej z mojej strony. W ten sposób może powstać gotowy produkt, dobrej jakości, trwały, spełniający oczekiwania określonego klienta lub zupełnie zaskakujący, innowacyjny, skierowany np. na rynek konsumencki.

Przykład takiego produktu pokazuje krótki film powyżej, gdzie materiał odblaskowy jest tak umieszczony na odzieży, aby chronić użytkownika w każdej pozycji – odzież 360°. W ten właśnie sposób można uzyskać przewagę nad konkurencją – współpracując, a jednoczesne zwiększenie zysków producenta i dostawcy komponentów potrzebnych do wyprodukowania ubrania będą tylko efektem ubocznym.

autor: Piotr Głowski


Nie będzie widoczny na stronie.